Melyik
jótettemért
…
Jézus nyilvános működése azzal kezdődik,
hogy a Jordán folyónál Jánostól részesül a keresztségben. Erre az eseményre
utal az evangélium befejező része. Ekkor kezdi el hirdetni tanítását a nép
körében és ekkor kezdi csodatetteit.
Most visszatér arra a helyre, ahonnan elindult. Amikor János arról ír ennél a résznél, hogy sokan hittek Jézusnak, akkor egyértelműen azt sugallja, hogy az Úr működése eredménnyel zárult. Az emberek hittel elfogadták tanítását, amelyet csodái megerősítettek. Tanítása az Atyától származik, s a csodákat is az Atya erejével viszi végbe. Éppen ez az, amit egyesek azonban nem képesek elfogadni, s káromkodással vádolva őt, megkövezésére készülnek. Az evangélium e szakasza tehát a Jézus működésére adott kétféle választ tárja elénk.
Most visszatér arra a helyre, ahonnan elindult. Amikor János arról ír ennél a résznél, hogy sokan hittek Jézusnak, akkor egyértelműen azt sugallja, hogy az Úr működése eredménnyel zárult. Az emberek hittel elfogadták tanítását, amelyet csodái megerősítettek. Tanítása az Atyától származik, s a csodákat is az Atya erejével viszi végbe. Éppen ez az, amit egyesek azonban nem képesek elfogadni, s káromkodással vádolva őt, megkövezésére készülnek. Az evangélium e szakasza tehát a Jézus működésére adott kétféle választ tárja elénk.
Kijelentései, szavai alapján egyesek nem
hisznek Jézusban. De miért nem hisznek a tettei alapján? Hiszen cselekedetei
arról tanúskodnak, hogy olyan rendkívüli hatalommal cselekszik, amelyre ember
nem képes. Miért nem hisznek neki, hiszen láthatták a jócselekedeteket,
amelyekkel a betegeket segítette? Ezeket egyébként a zsidók is elismerik.
Hallottuk, hogy amikor Jézus azt kérdezi: Melyik jótettemért akartok megkövezni?” A zsidók azt mondják: „nem a jótetteidért kövezünk meg, hanem azért mert ember létedre Istenné teszed magad.”
Hallottuk, hogy amikor Jézus azt kérdezi: Melyik jótettemért akartok megkövezni?” A zsidók azt mondják: „nem a jótetteidért kövezünk meg, hanem azért mert ember létedre Istenné teszed magad.”
Jézust, csak egyedülálló nagy jótette,
az emberiséget megváltó kereszthalála és feltámadása érteti meg az emberekkel.
Azt, hogy Ő az Isten fia, Ő a megváltó, Ő
nem egy zsidó forradalmár, Ő nem csak egy vallásalapító, úgy ahogy a történelem
folyamán sokan be akarták állítani.
Akik a szeretetben és szentáldozásban
találkoztak és találkoznak vele, akiket kegyelmével meggyógyított, azok, elfogadják hittel, hogy Ő a mi megváltónk, aki által megszabadulhatunk bűneink
terhétől, és részesei lehetünk az országának.
Ámen.
F. F.